Keli Banting

Category:




Bermula sejak 2 tahun yang lepas ternakan ini telah kami usahakan dengan mengunakan kaedah ternakan di dalam kanvas dan ternakan di kolam simen. Hasil daripada ternakan tersebut kami telah berjaya memasarkan di kawasan sekitar Putrajaya dan kawasan-kawasan sekitarnya. Kami memberi makanan 'pallet' sebagai makanan bagi ternakan kami.
Harga bagi setiap jualan bergantung pada jumlah pemintaan pembeliaan. Harga bagi sekilo ikan keli boleh mencecah RM 3.50 hingga RM 5.00 sekilo. Sesiapa yang berminat untuk mendapat bekalan stok ikan keli boleh menghubungi Pak Abu di No Hp yg disediakan.
Selain dalam usaha menternak ikan keli, kami juga sedang giat menghasilkan benih untuk ikan keli. Sebahagian daripada benih tersebut diambil dari penternak lain dan separuh lagi adalah hasil daripada benih yang diusahakan sendiri.

Comments (6)

Jemput lawat laman web ikan ketutu di

http://k22-goby.blogspot.com

bubuh ikan nie bawah sangkar ok pakcik sebab dia paling sesuai duduk dalam kolam tanah...

cuma yg dirisaukan kalau saiz dia lebih besar dari keli sebab boleh hilang keli dibuatnya...:)

Salam Pakcik Abu, sy budak baru belajar, kalau kolam tanah size paling bagus berape yer.

kolam tanah memerlukan keluasan sekitar 1/3 hingga satu hektar. kalau besar sangat susah nak urus atau tuai nanti. yang paling penting bagi kolam tanah adalah saliran air masuk dan keluar dan kolam boleh dikeringkan kedalamanya 1 setengah kaki hingga 3 kaki bergantung kepada saiz ikan.Jumlah benih 1m2 = 5ekor benih

sy perlukan benih keli 3 inc area banting.. wasap sy haziq 0169291340

Brp no tal pak abu

Catat Ulasan